Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 28 maj

Kategori: Top ten tuesday

 
Som vanligt är tisdag likvärdigt med Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish. Det som inte är som vanligt är att vi denna vecka får bestämma tema själva och lista tio böcker inom valfritt ämne. Jag väljer att skriva om författare som jag ännu inte läst något av, men som blivit hyllade på olika bokbloggar, och som jag därför satt upp på min måste-lästa-lista:
 
1. Hans Koppel. Framförallt är jag sugen på att läsa "Kommer aldrig mer igen" som har blivit rejält lovordad på bloggarna.
2. Håkan Östlundh. Jag gillar ju svenska deckarförfattare som skriver serier, och här har vi ju en som uppfyller båda kriterierna ;)
3. Katarina Wennstam. Jag måste  verkligen läsa något av Wennstam snart. Fattar inte att jag fortfarande inte gjort det...
4. Josefin Sundström. Nu har jag hört så mycket gott om både "Vinteräpplen" och "Boel och Oscar" att jag nog måste åka till biblioteket och hämta dem bums...
5. Ninni Schulman. Både bokbloggarvärlden och jobbarkompisarna har gjort mig nyfiken på denna deckarförfattarinna.
6. Sarah Dessen. Här har vi ännu en författare som blivit tokhyllad, och jag har fortfarande inte fått tummen ur...
7. Åsa Hellberg. Jag börjar bli riktigt nyfiken på "Sonjas sista vilja" och "Sonjas hemlighet".
8. Anders De La Motte. Av någon outgrundlig anledning har jag fortfarande inte läst någon av hans böcker, trots alla fina omdömen han fått. Jag måååste läsa hans böcker!
9. Elias Palm. Det är först på senare tid som Palm dykt upp som ett tips på bokbloggarna, och jag tror att hans böcker kan vara något för mig.
10. Veronica Roth. Egentligen är varken "Divergent" eller "Insurgent" böcker som vanligtvis lockar mig, men nu när de blivit så hyllade och omtalade så kan jag snart inte låta bli att läsa dem.
 
Vilket tema väljer ni när det är Top Ten Tuesday freebie som gäller?
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Då har du en del roligt att läsa framför dig :D

    Svar: Ja, jag har förstått att jag missat något, så det är väl bara att börja läsa ;)
    CAROLINE

    2013-05-29 | 06:30:13
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Anna A säger:

    Har inte heller testat någon av dessa författare. Östlundh kommer att läsas inom kommande veckor dock då den är månadens deckarcirkelbok. Dessen och Roth är jag också sugen på men har inte klickat hem (än iaf)

    Svar: Jag ska beta av författarna på den där listan... Har läst en av dem, och nu är det bara att fortsätta :)
    CAROLINE

    2013-06-15 | 13:33:24
    Bloggadress: http://annasbokprat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: