Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Synda"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Synda"
Originalets titel: "Seven Years to Sin"
Författare: Sylvia Day
Antal sidor: 301
Förlag: Bookmark Förlag
Copyrightår: 2011
 
Baksidetext:
Jessica Tarley är en stark och modern lady i det tidiga 1800-talets England. En mättad sommarnatt, bara timmar före hennes eget bröllop, bevittnar hon av en tillfällighet hur den skandalöse Alistair Caulfield säljer sin kropp för pengar.
 
När Jessica efter sju passionslösa äktenskapsår och som nybliven änka stiger ombord på Alistair Caulfields skepp för en resa över Atlanten blir det början till en både märklig och mäktig relation. Hon är en ung kvinna som vågar trotsa samhällets förväntningar genom att leva ut sin längtan, och upptäcker på så vis en ny sida av livet - och av sig själv.
 
 
Mitt omdöme:
"Synda" är en överraskande välskriven historia och handlingen oväntat bra. Jag får nog erkänna att jag hade väntat mig en riktigt billig, sliskig historia utan egentlig handling, men blev positivt överraskad. Det rör sig på inga vis om något litterärt mästerverk eller en roman som jag för alltid kommer att minnas, men den bjuder på skön avkoppling för stunden, och ibland måste det inte vara mer än så.
 
Mitt betyg: 3/5
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Den tyckte jag var ganska bra. Ska läsa "Älska" inom kort :)

    2013-05-06 | 20:55:15
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Zelly säger:

    Denna vill jag verkligen läsa. Jag fastnade verkligen för Sylvia Day efter att jag hade läst ut För dig blottad :)

    2013-05-14 | 21:43:31
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: