Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Beautiful creatures"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Beautiful creatures"
Originalets titel: "Beautiful creatures"
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Antal sidor: 517
Förlag: Bokförlaget Semic
Copyrightår: 2009
Serie: Beautiful creatures #1
 
Baksidetext:
När sextonårige Ethan möter den nya tjejen Lena, inflyttad till lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i Lena. Hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker ta upp kampen mot de ondra krafterna.
 
 
Mitt omdöme: 
Till en böran var det här en helt okej ungdomsbok, men ju längre in i boken man kom, desto segare och långtråkigare blev den. Jag var faktiskt nära att ge upp vid ett par tillfällen, men det slutade ändå med att jag kämpade mig igenom alla 517 sidor... och man kan ju faktiskt fråga sig varför, för för varje sida blev boken allt mer flummig och rörig.
Tyvärr finns ingen som helst "kemi" mellan de båda huvudpersonerna, och som läsare fick jag inget grepp om dessa två karaktärer (eller några karaktärer överhuvudtaget)...
Det som författarna däremot har lyckats med, tycker jag, är att skildra livet i det lilla inskränkta samhället Gatlin. Det gör de faktiskt bra! I övrigt lämnar den här historien en hel del övrigt att önska, och jag kommer definitivt inte slösa någon tid på att läsa de kommande böckerna i den här serien.
 
Betyg: 1/5
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Åå någon som tycker som jag! Skönt!

    Svar: Innan jag köpte boken hade jag mest läst positiva recensioner, men nu i efterhand har jag sett alltfler negativa, så det verkar som att ganska många tycker ungefär som du och jag!
    CAROLINE

    2013-03-17 | 20:57:08
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: