Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Bokenkät

Kategori: Allmänt

Jag hittade en gammal bokenkät hos Bokhora, och den verkade rolig. Jag hakar på! (Några år i efterhand... ;))
 
1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
 
Jag köper allt färre inbundna böcker, men Denise Rudbergs böcker köper jag alltid inbundna (för jag kan bara inte vänta på pocketversionen!). Marian Keyes böcker brukar jag också köpa inbundna, förutom den allra senaste (som jag inte äger huvudtaget), och samma sak med Sophie Kinsella.
 
2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
 
Om man bortser från min ungdoms alla Kitty- och Tvillingarna-böcker (som nu ligger i lådor på vinden), äger jag flest böcker av Janet Evanovich. Jag har arton av de hittills nitton böckerna i Stephanie Plum-serien.
 
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?

Man får ju boktips var och varannan dag på alla fina och välskrivna bokbloggar, och nyligen läste jag "Kvinnan i rummet" av Jussi Adler-Olsen, som jag nog inte hade läst om det inte vore för alla fina recensioner jag sett runt om på olika bloggar. Jag blev mycket förtjust i den och kommer definitivt att läsa de andra böckerna i serien!
 
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?

När mamma fyllde år i våras gav jag henne bland annat två böcker. Det ena var "Paradisoffer" av Kristina Ohlsson, och det andra var "Gideons ring" av Carin Gerhardsen. Hon hade önskat sig dessa och blev förstås glad när de låg i ett paket.
 
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Ja, jag står i kö på "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini och "Livet efter dig" av Jojo Moyes.
 
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
 
Jag läser Johan Theorins "Nattfåk", som hittills (efter lite drygt 100 sidor) verkar bra.
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: