Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Uppgörelsen"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Uppgörelsen"
Författare: Dan Buthler & Dag Öhrlund
Format: Inbunden
Antal sidor: 465
Förlag: Massolit Förlag
Copyrightår: 2013
 
Baksidetext:
På ytan är Christopher Silfverbielke en charmerande och världsvan affärsman, men bakom masken är han en känslokall psykopat och seriemördare. Efter att hållit sig gömd utomlands är nu Silfverbielke tillbaka i Sverige. På själva julafton har han involverat kriminalkommissarie Jacob Colts egen familj i sina ondskefulla handlingar, och nu planerar mördaren sin hämnd på en enslig gård i mörkaste Småland.
Det är upplagt för en sista desperat kraftmätning mellan de två ärkefienderna, en sammandrabbning som hotar att få ödesdigra konsekvenser inte bara för de två männen själva utan för ett stort antal människor i deras omgivning - mer eller mindre oskyldiga.
 
 
Mitt omdöme:
Hittills har jag slukat böckerna om Silfverbielke med hull och hår, och jag kan tycka att de blivit bättre och bättre för varje bok. Dock känner jag att man kanske borde slutat när man var på topp, det vill säga i den föregående boken, "Återvändaren". Nu tror jag att jag fått en överdos av Sveriges mest kända litterära psykopat, och ibland blir handlingen lite väl osmaklig. Det är dock inget fel på historien i sig. Spänningen finns där - kanske mer än någonsin - och historien är lika välskriven som vanligt när det gäller Buthler & Öhrlund. Men man borde nog ändå ha avslutat den här serien när man hade chansen. Nu lär vi istället få vänta på ytterligare en fortsättning...
 
Mitt betyg: 4/5
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Zelly säger:

    Samtidigt håller jag med dig, men jag får ändå inte nog av denna psykopat.

    Svar: Nej, jag får heller inte nog, av någon konstig anledning. Om det kommer fler böcker så lär jag ju läsa dem... haha.
    CAROLINE

    2013-07-09 | 20:58:38
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: