Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Måndagsenkät på en torsdag

Kategori: Enkäter och listor

Jag fick en plötslig lust att svara på en bok-enkät och hittade en gammal sådan hos Bokstävlarna. Det heter visst Måndagsenkät, men jag hoppas att det går bra att besvara den på en helt vanlig torsdag också :)
 
Just nu …

… nöjesläser jag: "Mörker, ta min hand" av Dennis Lehane. Har kommit drygt halvvägs och än så länge håller den måttet.


… nyttoläser jag: Det blir inte mycket nyttoläsning för min del. Jag bara lustläser, nu för tiden. Fast det är klart, om jag - mot all förmodan - får en minut över på jobbet så läser jag "Klinisk EKG-diagnostik" av Sverker Jern eller "Elektrokardiologi: Klinik och teknik" av Olle Pahlm och Leif Sörnmo.


… är jag exalterad över: Att det är sommar och faktiskt även sommarväder (åtminstone för tillfället).


… är jag stolt över: Muffinsen jag bakade i förmiddags. De blev inte dumma!


... är jag nervös för: Att jag ska dra på mig några av alla de envisa förkylningsvirus som cirkulerar just nu. Jag har verkligen inte tid med sånt...

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: