Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 10 december

Kategori: Top ten tuesday

Frågan för veckans Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish är vilka tio böcker som står överst på vår att-läsa-lista i vinter. Här kommer mina, utan inbördes ordning:
 
1. "Konsten att tala med en änkling" av Jonathan Tropper.
Jag längtar verkligen efter att få läsa något mer av denna författare, för hans "Fördelarna med en kollaps" gick verkligen hem hos mig.
 
2. "Just for Christmas" av Scarlett Bailey.
Hoppas att denna bok bjuder på julstämning inför jul!
 
3. "Modershjärtat" av Katerina Janouch.
Det börjar bli dags att ta itu med den femte boken om barnmorskan Cecilia Lund.
 
4. "Kommer aldrig mer igen" av Hans Koppel.
Nu har jag varit nyfiken på den här boken så länge att jag helt klart måste göra slag i saken och läsa den!
 
5. "Ingenting är heligt" av Dennis Lehane.
Tredje delen i serien om Kenzie & Gennaro ser jag fram emot läsa.
 
6. "Sophies historia" av Jojo Moyes.
Efter att ha läst "Livet efter dig" ligger Moyes riktigt bra till hos mig, och därför ska det förstås bli extra roligt att läsa hennes senaste bok som finns översatt till svenska.
 
7. "Solstorm" av Åsa Larsson.
Det är väl på tiden?!
 
8. "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg.
Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig innan jag kastar mig över denna...
 
9. "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon.
Här har vi en bok som stått länge i bokhyllan och som jag tror att jag kommer att gilla.
 
10. "Inatt är du död" av Viveca Sten.
Den föregående boken, "I grunden utan skuld", slutade ju med en riktig cliffhanger, så den här måste förstås läsas snart...
 
Nu ska det bli spännande att se era tbr-listor för vintern!
/Carro
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Här verkar det vara en del deckare :)

    Svar: Ja det brukar vara det när jag är i farten ;)
    CAROLINE

    2013-12-10 | 08:30:49
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Monika säger:

    Många jag har läst här :) Även jag har en Tropper på läslistan, men Sju jävligt långa dagar.

    Svar: Den vill jag också läsa... problemet är bara, som vanligt, tidsbrist.
    CAROLINE

    2013-12-10 | 18:09:26
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Bokdamen säger:

    Har läst ett par av dina, Larsson och Dillon. Hoppas att du gillar dom :)

    Svar: Det hoppas jag också :)
    CAROLINE

    2013-12-10 | 22:16:27
    Bloggadress: http://bokdamenblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: