Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"För dig sedd"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "För dig sedd"
Originalets titel: "Reflected in you"
Författare: Sylvia Day
Format: Danskt band
Antal sidor: 325
Förlag: Norstedts
Copyrightår: 2012
Serie: Crossfire #2
 
Baksidetext:
Gideon Cross. Vacker och perfekt på utsidan, men skadad och plågad på insidan. Han var mitt ljus. Han kunde ge mig de mörkaste upplevelserna. Jag kunde inte hålla mig borta. Jag ville inte. Han var min drog... alla mina drömmar... min.
 
Mitt förflutna var lika svart som hans, jag var lika trasig. Vi skulle aldrig kunna fungera tillsammans. Det var för smärtsamt... förutom när det var perfekt - de där stunderna när vår kärlek trängde undan alla problem och svartsjuka.
 
Vi var bundna till varandra. Och vår passion skulle ta oss bortom allt vi tidigare trott om oss själva och livet...
 
 
Omdöme:
Vad hände här? Förra boken var ju helt okej, tillochmed bra, och det här är närapå en fulländad flopp. Ganska tidigt i läsningen får man rent ut sagt nog av karaktärernas eviga velande fram och tillbaka. Bråka, bli sams. Bråka, bli sams. Om och om igen. Trovärdigheten har flugit all världens väg och det finns inte ens någon vettig handling. Frågan är om Day kan reparera det här i nästa bok. En än mer väsentlig fråga är väl om jag ens ska bry mig om att läsa den, för det här kändes ärligt talat som bortkastad tid.
 
Betyg: 2/5
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Maddes bokblogg säger:

    Håller på och läser den nu!! Tyckte första boken var bra iallafall och hoppas på denna med. Vi får se :)

    2013-12-05 | 20:38:13
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se

Kommentera inlägget här: