Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En vinterenkät

Kategori: Enkäter och listor

Hos Bella hittade jag en vinterenkät som jag tänkte "låna" ;)
 
Senaste bokköp: Jag köper så sällan böcker, för jag brukar få en stor bokhög vid födelsedag och jul att jag klarar mig hela året. Men visst, ett par böcker om året köper jag väl. Senast var det nog "Den andalusiske vännen" av Alexander Söderberg.
 
Senaste bibblolånen: Nyligen lånade jag första boken i serien om arkeologen Ruth Galloway, nämligen Elly Griffiths "Flickan under jorden".
 
 
Senaste utlästa boken: Det blir samma svar som på den föregående frågan.
 
 
Favorittidning: Jag tar mig väldigt sällan tid att läsa tidningar, men när jag väl gör det är favoriten tveklöst "Drömhem & Trädgård".
 
Plats där jag helst läser: I min nya läsfåtölj :)
 
 
Så sorterar jag min bokhylla: Ärligt talat står böckerna mest huller om buller (böcker av en och samma författare står åtminstone tillsammans). Men jag jobbar på saken...
 
 
En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: En riktig favoritbok var "Mimmis bok" av Vivecka Lärn (tidigare Viveca Sundvall). Den kunde jag läsa gång på gång!
 
 
Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Det är förstås böckerna som jag läste som barn som jag ägt längst, men om man räknar den mer "vuxna" litteraturen är det nog "Lång väg till lyckan" av Catherine Cookson.
 
 
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Jag ska försöka få tag på någon bok med riktig julstämning att läsa lagom till jul. Vilken det blir återstår att se.
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: