Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Bokbloggsjerka 20-23 december

Kategori: Bokbloggsjerka

 
Annika har förlängt julens Bokbloggsjerka  så att vi ska få tillräckligt med betänketid för att klura ut vilka bokliga löften vi ska sätta inför 2014.
 
För mig är det allra viktigaste att jag får läsa böcker för min egen skull - böcker som jag har lust  att läsa. När det kommer till böcker som jag måste  läsa, till exempel för att de ingår i en utmaning, tappar jag läslusten helt. Under det gångna året har jag deltagit i Tre på tre-utmaningen, och den passade mig utmärkt eftersom jag själv fick välja vilka tre böcker jag skulle läsa. I övrigt har jag hållt mig undan från alla utmaningar.
 
Mina bokliga mål inför 2014 är:
  • Läsa 65 böcker
  • Vårda min läslust genom att endast läsa böcker för mitt eget nöjes skull
  • Fortsätta våga läsa många för mig nya författare
  • Läsa många hyllvärmare
Dessa mål känns inte orimliga, och jag hoppas att jag ska kunna hålla mig till dem.
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Holavedsbruden Ewa K säger:

    Låter som bra mål. Själv har jag svårt för att sätta ett visst antal böcker som mål.
    God fortsättning!

    2013-12-27 | 10:49:37
    Bloggadress: http://holavedsbrudar.blogspot.se/
  • Perny säger:

    Jag känner igen det där med kraven, jag är likadan. Det blir jättetrögt när jag måste läsa och inte för att viljan finns inom mig själv.

    Jag tror jag måste lova mig själv att läsa ut alla de där böckerna som ligger i min "jag vill läsa"-hög. Annars är mitt löfte att färdigställa tvåan under året. Borde väl kunna kombineras :)

    2013-12-27 | 13:51:14
    Bloggadress: http://theperny.blogspot.com
  • Carro säger:

    Det där med vårda min läslust borde jag också ta till mig..

    2013-12-27 | 19:31:34
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Linda säger:

    Jag vågar aldrig sätta antal böcker som ett mål. Men att läsa hyllvärmare har jag också på min lista, ska bli spännande och se hur många jag kommer att läsa på ett år:).

    2013-12-27 | 23:52:58
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här: