Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

5 snabba...

Kategori: Enkäter och listor

Det känns som att en ursäkt är på sin plats. En ursäkt för att den här bloggen inte alls uppdateras i den takt som jag skulle önska. Men det är, för att skylla ifrån sig, så saaatans mycket just nu. Jag jobbar långt mer än heltid och springer dessutom på möten och utbildningar och julbord och glöggmingel och julmiddagar. Och så närmar sig ju julen, så man bör ju försöka hinna med att städa och pynta och baka och köpa julklappar osv osv. Med andra ord finns det nästan ingen tid alls över för läsning eller bloggande.
 
Jag hittade hursomhelst denna lilla utmaning hos Nakit. Den känns alldeles lagom just nu:
 
 
1. Hur många kapitel har du läst ur boken? 
Jag har läst 14 kapitel, ca 100 sidor.
 
2. Vad var den första meningen i boken? 
"Nu fick det kallblodiga svinet vad han förtjänat."
 
3. Vad var den sista meningen du läste i boken?
Han tog kryckan i högerhanden och haltade bort mot övergångsstället, i riktning mot Stattena.
 
4. Hur tycker du boken verkar?
Välskriven och spännande, så här långt.
 
5. Vilken händelse är din favorit än så länge? 
Linns "lilla förhör" med sliskige Tore. Det verkar vara krut i den tjejen :)
 
Och nu ska jag sätta mig och läsa vidare i boken! Äntligen.
/Carro
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Kul att du också antog utmaningen:). Hoppas du har fått läsa många sidor:).

    2013-12-11 | 20:54:56
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här: