Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Tack för alla minnen"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Tack för alla minnen"
Originalets titel: "Thanks for the memories"
Författare: Cecelia Ahern
Antal sidor: 384
Förlag: Bazar Förlag
Copyrightår: 2008
 
Baksidetext:
Efter en tragisk olycka minns Joyce saker hon aldrig har upplevt. Hon känner till smågator i Paris, en stad hon aldrig besökt; hon kan plötsligt en massa om konst, något som aldrig intresserat henne. Och varje natt drömmer hon om en okänd liten flicka med ljust hår.
Justin är skild, ensam och rastlös. Han kommer till Dublin som gästföreläsare i konsthistoria och blir motvilligt övertalad att ge blod. Det blir det första som kommer från hans hjärta på mycket länge.
Trots att de aldrig mötts flätas deras liv sakta samman.
 
 
Mitt omdöme:
Tyvärr måste jag säga att det här var en riktig besvikelse. Jag som brukar tycka att Aherns romaner är charmiga och mysiga var nu nära att ge upp den här boken vid flertalet tillfällen. Historien saknar driv och jag fastnar inte för någon av karaktärerna. Jag kommer på mig själv med att inte vara det minsta intresserad av hur det ska sluta och tankarna svävar hellre iväg på annat håll. Även om det finns en viss värme och faktiskt en gnutta humor, så är det på det stora hela för segt, för flummigt och för trist.
 
Betyg: 1/5
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: