Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 24 september

Kategori: Top ten tuesday

 
Hos The Broke and the Bookish har det återigen blivit dags för utmaningen Top Ten Tuesday, och denna gång ska vi lista de tio bästa uppföljarna. För min del blev det sex stycken:
 
1. "Änglar och demoner" av Dan Brown. Om jag inte minns fel så kom väl den här boken efter  "Da Vinci-koden" men utspelar sig före? Huruvida det då räknas som en uppföljare kan ju diskuteras, och annars är det väl "Da Vinci-koden" som är uppföljaren. Oavsett vilket så är både böckerna ruggigt bra!
2. "Grannen" av Buthler & Öhrlund är en uppföljare som tillochmed är bättre än första boken, "En nästan vanlig man". Det var här man började bli verkligt bekant med herr Silfverbielke.
3. "Inte helt perfekt" av Lucy-Anne Holmes är också bättre än sin föregångare, "50 sätt att träffa den rätte".
4. "Femtio nyanser av mörker" av E L James är en av de bästa uppföljarna jag läst... Snacka om att bli helt uppslukad av en bok!
5. "Asyl" av Liza Marklund är en uppföljare som fick mig att bli mörkrädd på riktigt...
6. "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson. Jag har nog aldrig förr (eller senare) sträckläst en så tjock bok så snabbt.
 
Vilka uppföljare tycker ni är de bästa?
/Carro
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Motvilligt håller jag med om Grannen, jag gillar ingen av de böckerna egentligen nämligen :P Vilket är lite konstigt för på pappret ser det ut att vara en bok precis i min smak!

    Svar: Hihi, ja det är konstigt, men ibland finns det böcker som man "borde" tycka om, men som man ändå inte alls fastnar för.
    CAROLINE

    2013-09-24 | 10:04:30
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Monika säger:

    Jag tror Änglar och demoner var först, men översattes efter Da Vinci-koden. Dan Brown hamnade precis utanför min tio i topp :)

    Svar: Ah, så kan det ha varit, ja! :)
    CAROLINE

    2013-09-24 | 15:44:20
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Lottens Bokblogg säger:

    Stieg Larssons böcker funderade jag faktiskt på. Dan Brown håller jag också med om. Fast frågan är vilken som är uppföljaren:-)

    Svar: Jag tror som Monika :)
    CAROLINE

    2013-09-24 | 19:53:15
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här: