Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: augusti 2013

Kategori: Månadsrapport

Under den gångna månadens första tre veckor hade jag semester. Det blev en del bokläsning, och även en resa, lite småutflykter och umgänge med nära och kära.
 
Lästa böcker i augusti:
 
36. "Tyskungen" av Camilla Läckberg. Betyg: 5/5
37. "Inte helt perfekt" av Lucy-Anne-Holmes. Betyg: 3/5
38. "Helgonet" av Carin Gerhardsen. Betyg: 3/5
39. "På grund av Leon" av Jenny Leeb. Betyg: 3/5
40. "Någon sorts frid" av Camilla Grebe & Åsa Träff. Betyg: 3/5
41. "Stenhimlen" av Karin Brunk Holmqvist. Betyg: 2/5
42. "I grunden utan skuld" av Viveca Sten. Betyg: 4/5
43. "Fjällgraven" av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt. Betyg: 3/5
 
Åtta lästa böcker är jag mycket nöjd med. Augusti brukar iochförsig vara den månad då jag läser mest. Betygsmässigt har denna månad varit högst medelmåttig, med många 3-poängare. Sedan har vi "Tyskungen" som jag utser till månadens bästa bok, och "I grunden utan skuld" som var överraskande bra och spännande.
 
Nu ser vi fram emot september-läsningen!
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Ser ut som du haft trevlig läsning under augusti!

    Svar: Ja över lag var det bra läsning :)
    CAROLINE

    2013-09-05 | 11:51:05
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Linda säger:

    Tyskungen har jag hemma och tycker också den är väldigt bra. Undrar om Läckbergs nya är lika bra?

    Svar: Ja det kan man undra... Men det verkade vara en kortroman och några noveller, om jag förstod det rätt? Man vill ju gärna ha en hel, lååång roman :)
    CAROLINE

    2013-09-05 | 12:42:40
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här: