Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Ett nytt hem för en gammal bok

Kategori: Nytt i bokhyllan

Häromnatten på jobbet pratade jag och mina boktokiga kollegor om böcker, och jag bekände för dem att jag verkligen inte kan göra mig av med en bok, inte ens om den är dålig. Har jag en gång fått den/köpt den så ska den stå där i bokhyllan. Punkt slut. (Och där har ni orsaken till att min bokhylla snart exploderar...)
 
Hur som helst, natten därpå kom min kollega S till jobbet med en bok som hon läst en gång för länge sedan och tyckt mycket om, och som hon nu ville städa ur bokhyllan, men ändå inte slänga eller ge till second hand. Hon hade kommit på att hon skulle ge den till mig eftersom jag inte gör mig av med böcker. Hon sa att det kändes skönt att veta att hennes bok fick komma till ett bra hem, ha ha!
 
 
Jag tycks vara den enda som inte hört talas om Jean-Dominique Bauby och hans "The Diving-Bell & the Butterfly", eller "Fjärilen i glaskupan", som den heter på svenska. Någon av er som läst den? Rekommenderas den?
 
/Carro
 

Kommentarer

  • CissiG säger:

    Har inte heller hört talas om förräns nu =)
    Men har svårt att läsa på engelska.
    Kram Cissi

    Svar: Då behöver jag inte känna mig ensam då ;)
    CAROLINE

    2013-09-26 | 16:31:08
    Bloggadress: http://cissigrip.blogg.se
  • [Anna] säger:

    Du har blivit taggad hos mig :) http://bokraden.blogspot.se/2013/09/reading-habits-tag.html

    Svar: Kul! Jag ska se till att göra taggen snarast :)
    CAROLINE

    2013-09-26 | 18:09:17
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: