Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Rosengädda på riktigt

Kategori: Allmänt

Emma Hamberg tar i sin Rosengädda-trilogi med oss till den uppdiktade byn Rosengädda. Denna lilla by visade sig ligga i min hemkommun, på vackra Kinnekulle. Bara det är ju en stor anledning för mig att läsa böckerna.
 
Förra veckan tog jag en liten fototur här på Kinnekulle och knäppte några höstbilder. Och violà! Här är Rosengädda med omnejd: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag älskar att bo på denna vackra plats, och jag förstår att Emma Hamberg valde att placera sitt Rosengädda just här.
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Så fina bilder. Jag förstår både dig och Emma Hamberg:).

    Svar: Tack! Ja här är underbart vackert!
    CAROLINE

    2013-10-17 | 12:16:47
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se
  • Anna - Annas Bokhörna säger:

    Åhh, fina bilder! Det ser verkligen mysigt ut, precis som Emma Hamberg beskriver det!

    Svar: Det är faktiskt en liten idyll, och så är det ju extra kul att läsa boken när den utspelar sig här i krokarna.
    CAROLINE

    2013-10-18 | 07:27:23
    Bloggadress: http://annasbokhorna.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: