Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En smakebit på søndag: "Själakistan"

Kategori: En smakebit på søndag

 
En smakebit på søndag  är en utmaning hos Flukten fra virkeligheten där man ska dela med sig av ett litet smakprov från boken man läser för tillfället. Mitt smakprov kommer denna söndag från "Själakistan", skriven av Ann Rosman, sid. 74:
 
"Vi har varit väldigt oroliga för dig! Nu är du så god och följer med." Hon drog upp pojken på fötter men han smet undan och ställde sig bakom Birger. Han klamrade sig fast vid Birgers grova byxor.
"Låt henne inte ta mig."
"Vad har hänt med hans öra? Och armen?"
"Lägg dig inte i det, du", sa Kerstin och fick tag på pojkens friska arm.
Aina hade rest sig upp och stod nu intill sin man.
"Nu tackar du för maten", sa Kerstin och knuffade fram honom. "Glöm inte att bocka."
Pojken sträckte fram handen och bokade djupt.
"Tack så mycket för maten, tant."
"Nå, då så. Då går vi", sa Kerstin och föste honom bryskt mot dörren. Pojken tittade med stora ögon på Birger och när han bockade och tackade honom för frukosten viskade han, precis så högt att bara Birger kunde höra det. "Jag är inlåst i källaren."
 
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • astridterese säger:

    Både Sjelekisten og Fyrmesterens datter av Ann Rosman står på leselisten min. Det er bøker jeg har virkelig lyst til å lese. Takk for at du minnet meg på dem og ha en fin søndag!

    Svar: Jag har läst "Fyrmästarens dotter" och nu snart även "Själakistan". Jag kan verkligen rekommendera båda! :)
    CAROLINE

    2013-05-12 | 17:32:09
    Bloggadress: http://astridterese.wordpress.com
  • Melusine säger:

    Virker som veldig spennende lesing - takk for smakebiten!

    Svar: Boken var mycket spännande - rekommenderas :)
    CAROLINE

    2013-05-12 | 17:48:17
    Bloggadress: http://birtviko.blogspot.no/
  • Monika säger:

    Den här har jag nästan precis läst ut. Jag gillar Rosman :)

    Svar: Ja det gör jag också, kan jag konstatera nu efter att ha läst två böcker av henne :)
    CAROLINE

    2013-05-12 | 19:52:47
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Ewelina säger:

    Har inte läst något av denna författare, men hon finns på min läslista :)

    Svar: Efter att läst två böcker av Ann Rosman kan jag rekommendera hennes deckare! :)
    CAROLINE

    2013-05-13 | 10:56:51
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Mari - Flukten fra virkeligheten säger:

    Stakkars liten, jeg fikk rent vondt i magen av den lille gutten. Boken høres spennende ut!

    Svar: Ja, det var synd om pojken! Och boken var riktigt spännande :)
    CAROLINE

    2013-05-13 | 13:07:07
    Bloggadress: http://gronneskoger.blogspot.com

Kommentera inlägget här: