Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 5 mars

Kategori: Top ten tuesday

 
Dags för Top Ten Tuesday. Denna tisdag handlar det om serier som vi skulle vilja läsa, men som vi ännu inte läst. Mina tio serier kommer här:
 
1. Avdelning Q, serien om Carl Mørck, skriven av Jussi Adler-Olsen har man ju hört mycket gott om, så den står på att läsa-listan.
2. Systrar i jeans av Ann Brashares blev aldrig läst i tonåren, men jag är fortfarande nyfiken på den.
3. Mirjam & Hervor, Marianne Cederwalls serie där "Svinhugg" är första delen.
4. Alex King, en serie som hittills består av två delar (men det kommer säkert fler), skriven av Thomas Erikson.
5. Siri Bergman, Camilla Grebes och Åsa Träffs serie om terapeuten Siri. Denna serie står högt upp på listan över böcker jag vill kasta mig över.
6. HP Pettersson, Anders De La Mottes-succéserie. Även denna har jag läst och hört mycket gott om.
7. Rättsläkare Ella Andersson, en deckarserie där just en rättsläkare får vara huvudperson. Den måste jag ju självklart läsa :) Den är skriven av Elias Palm.
8. Sophia Weber, serien som Malin Persson Giolito skrivit om en advokat. Första delen står här i bokhyllan och väntar på att bli läst.
9. Claes Claesson, serien av Karin Wahlberg har länge stått på att läsa-listan, men ännu har det tyvärr inte blivit av...
10. Fredrik Broman, en serie om en kriminalpolis på Gotland, skriven av Håkan Östlundh har börjat locka mig på sistone.
 
Vilka serier vill ni läsa?
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: