Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Tematrio - Skolan

Kategori: Tematrio

Lyrans Tematrio  handlar denna vecka om böcker som utspelar sig i skolmiljö eller har med skolan att göra.
 
 
1. "Beautiful creatures" av Kami Garcia & Margaret Stohl utspelar sig i ett sydstatssamhälle, och 16-årige Ethan är huvudperson. Stora delar av boken utspelar sig på den lilla skolan där alla känner alla och där man inte får sticka  ut ur mängden.
2. "En komikers uppväxt" av Jonas Gardell. Här får vi följa Juha Lindström, som är klassens clown, och hans försök att komma undan mobbarna.
3. "Glappet" av Christina Herrström. Ella börjar gymnasiet och kastas in i en ny värld, som blir gränsen mellan flickvärlden och kvinnovärlden.
 
Vilka böcker med skolanknytning finns med i er Tematrio?
/Caroline
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Ser att vi är flera son tänkt på En komikers uppväxt. Det är en bra bok. Dina andra har jag inte läst!

    Svar: Det var länge sedan jag läste "En komikers uppväxt", men jag minns att jag tyckte mycket om den, jag också.
    CAROLINE

    2013-03-11 | 19:05:16
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Mia Eggimann säger:

    Inte heller här har jag läst någon men det blir väl av så småningom
    Var det Beatiful Creatures bra?
    Mia

    Svar: Jag håller på och läser den just nu. Den är helt okej, men tyvärr lite seg... än så länge i alla fall!
    CAROLINE

    2013-03-11 | 19:18:03
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Anna A säger:

    Har bara läst den första av dessa. Många verkar tipsa om Gardell, borde kanske läsa den...

    Svar: Ja, gör det! Personligen tycker jag att "En komikers uppväxt" är mycket bättre än "Torka aldrig tårar..."
    CAROLINE

    2013-03-11 | 20:55:38
    Bloggadress: http://annasbokprat.blogspot.se/
  • Monika säger:

    Gardell här också :)

    Svar: Verkar som att vi är många som kom att tänka på honom och hans böcker :)
    CAROLINE

    2013-03-11 | 20:57:12
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: