Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Tema Torsdag #6: Boktillbehör

Kategori: Tematorsdag

Hos Hundöra har det blivit dags för Tema Torsdag, och denna vecka skall vi nämna våra fyra favorittillbehör till böcker och läsning.
 
 
1. Favoritfilten. En supermjuk, gosig filt inköpt på Mio är ett måste när det blivit dags att krypa upp i soffan med en bra bok.
2. Kaffe. Det vet ju alla att en kopp kaffe (och gärna en chokladbit) kan göra en bra bok ännu bättre! ;)
3. Bokmärken. När jag var liten samlade jag på bokmärken i olika varianter, och jag använde dem alla. Jag har fortfarande kvar dem, men nu för tiden använder jag mestadels bokmärken med magneter, för de andra har en tendens att ramla ur boken om man lägger den (boken, alltså) i en väska eller liknande.
4. Kaminen. Under hösten, vintern och tidig vår finns det få saker som ger sådan mysfaktor som att läsa en bok i fåtöljen framför kaminen. Det är så rofyllt att sitta där och läsa medan elden sprakar.
 
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Hundöra säger:

    Vad mysigt med kamin. Det måste vara riktigt härligt med filt i en skön soffa med filt över knäna. :)

    Bokmärken med magneter är helt fantastiska tycker jag! Vi har flera stycken och de fungerar så mycket bättre än de gamla. Förstår inte att det tagit sådan tid för dem att komma på idéen (nu har de i och för sig funnits ett tag, men de borde ha kommit tidigare). Tycker det är ganska ont om dem här i Sverige eller så har jag bara letat på fel platser. :)

    Svar: Håller med om att det är svårt att få tag på magnetbokmärken. Ordning & Reda brukar dock ha ett ganska stort utbud, men det finns ju inte så många sådana butiker, tyvärr...
    CAROLINE

    2013-03-15 | 06:39:17
    Bloggadress: http://www.hundora.se/bokkupan/

Kommentera inlägget här: