Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En smakebit på søndag: "Olycksfågeln"

Kategori: En smakebit på søndag

 
En smakebit på søndag är ett stående inslag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Att kika in där på söndagarna är ett jättebra sätt att hitta bokbloggar att följa, och dessutom få tips om läsvärda böcker.
Den här veckan kommer mitt smakprov från "Olycksfågeln" som jag alldeles nyss börjat läsa i, och som Camilla Läckberg har skrivit. Citatet är hämtat från sid. 10:
 
I samma ögonblick hördes en kvinnoröst i receptionen. "Hallå?"
"Det är nog hon som kommer nu", sa Annika och satte fart mot dörren. Patrik, som var mycket nyfiken på det nya kvinnliga tillskottet på stationen, följde efter.
Han blev överraskad när han såg kvinnan som stod i receptionen och väntade på dem. Patrik visste inte riktigt vad han förväntat sig, men någon ... större, kanske. Och inte fullt så söt ... och blond. Hon sträckte fram en hand mot först Patrik och sedan Annika och sa:
"Hej, Hanna Kruse. Jag ska börja här i dag."
Rösten levde mer upp till hans förväntningar. Ganska djup och med en bestämd klang. Hanslaget tydde dessutom på många timmar i gymmet och Patrik reviderade sitt första intryck alltmer.
"Patrik Hedström. Och det här är Annika Jansson, stationens ryggrad ..."
Hanna log. "Kvinnornas utpost i den totala manliga dominansen här, har jag förstått. Hitintills i alla fall."
 
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Beathe säger:

    Har ikke stiftet bekjentskap med Läckberg ennå men jeg hamstret alle bøkene hennes i fjor så de bare venter på å bli lest. Tusen takk for smakebiten:-)

    Svar: Då har du något bra att se fram emot. Camilla Läckberg är fantastiskt bra :)
    CAROLINE

    2013-03-17 | 14:42:34
    Bloggadress: http://beathebokhylle.blogspot.com
  • Anonym säger:

    En fin smakebit! Läckberg er en av mine favoritter innen "feel-god-krim". Hun skriver fine og spennende bøker med menneskenes historier bak. Den siste boken leste jeg på svensk fordi jeg ikke klarte vente på at den skulle bli oversatt :-D
    Ha en riktig fin søndag!

    2013-03-17 | 16:04:58
    Bloggadress: http://astridterese.wordpress.com
  • astridterese säger:

    En fin smakebit! Läckberg er en av mine favoritter innen "feel-god-krim". Hun skriver fine og spennende bøker med menneskenes historier bak. Den siste boken leste jeg på svensk fordi jeg ikke klarte vente på at den skulle bli oversatt :-D
    Ha en riktig fin søndag!

    Svar: Läckberg är också en av mina absoluta favoritförfattare när det kommer till deckare. Undrar om det kommer fler böcker snart?...
    CAROLINE

    2013-03-17 | 16:05:25
    Bloggadress: http://astridterese.wordpress.com
  • Tones bokmerke säger:

    Har ikke lest bøkene, men sett filmatiseringen. Spennende. Likte den første filmatiseringen best. Takk for smakebiten.

    Svar: Jag har sett några av filmerna men blev tyvärr besviken. Jag tror att jag håller mig till böckerna fortsättningsvis...
    CAROLINE

    2013-03-17 | 16:11:24
    Bloggadress: http://tonesbokmerke.blogspot.no/
  • Lena säger:

    Gillar Camilla Läckbergs deckare och har läst alla.

    Svar: Jag har ett gäng böcker av Camilla Läckberg här hemma som väntar på att bli lästa, men jag drar ut på det lite grann. Jag vill ogärna stå här utan fler Läckbergsdeckare att läsa. Hoppas det kommer fler!
    CAROLINE

  • Monika säger:

    Jag har läst alla Läckbergs böcker och jag blir alltid underhållen :)

    Svar: Ja det brukar jag också bli. Tycker att Läckbergs deckare är charmiga och välskrivna.
    CAROLINE

    2013-03-17 | 19:41:39
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Melusine säger:

    Jeg har lest en bok av Camilla Läckberg tidligere som jeg synes var bra, så jeg skal notere meg denne - takk for smakebiten :)

    Svar: Den här verkar väldigt bra hittills :)
    CAROLINE

    2013-03-18 | 18:34:23
    Bloggadress: http://birtviko.blogspot.no/

Kommentera inlägget här: