Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Bokbloggsjerka 1-4 mars

Kategori: Bokbloggsjerka

 
I denna veckas bokbloggsjerka vill Annika veta om det finns någon genre som vi inte kan stå ut med: Vilken genre önskar du att du kunde läsa men som du bara inte kan stå ut med?
 
Jag får ju erkänna att jag har väldigt svårt för fantasy-genren. Jag har alltid haft svårt att ta till mig det som är övernaturligt och alltför olikt verkligheten. Så fort jag ser att en bok handlar om zombies, vampyrer eller liknande så lägger jag ifrån mig den direkt.
Dock har jag ju tagit mig igenom hela Harry Potter-serien, och tillochmed jag själv är förvånad. Och här hemma ligger faktiskt "Beautiful creatures" och väntar på att bli läst.
 
Och om vi återgår till Annikas fråga, så kan jag inte alls påstå att jag önskar att jag kunde stå ut med att läsa fantasy. Den enda fördelen vore väl att man lättare skulle kunna hänga med i bokbloggarvärlden, för här snackas det ju mycket om just fantasy. Men nej, jag klarar mig utmärkt utan dessa böcker... än så länge i alla fall :)
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Visst är det så att man klarar sig alldeles utmärkt utan de genrer som man inte läser. Fantasy läser jag inte jättemycket, men det händer!

    Svar: Ja visst är det så :)
    CAROLINE

    2013-03-01 | 20:55:29
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Reiyu säger:

    Hade länge också svårt för fantasy, vet inte riktigt när det släppte och jag läser än idag inte "ren" fanstasy - jag vill ha kopplingar till "min" verklighet, att det ska basera sig på den världen som jag lever i. . Sci-fi tycker jag är ännu värre.. :)

    Svar: Håller med!! Sci-fi är ännu värre! ;)
    CAROLINE

    2013-03-01 | 21:11:22
    Bloggadress: http://reiyu.blogg.se
  • Lottens Bokblogg säger:

    Innan 2012 hade jag nästan inte läst någon fantasy (utom HP), nu har jag läst flera och det varierar väldigt vad jag gillar och inte...

    Svar: Jag ska ge någon mer fantasy en chans, så får vi se vad jag tycker.
    CAROLINE

    2013-03-02 | 12:01:04
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Ella säger:

    Jag är lite periodare vad gäller genrer ;) tidigare läste jag romaner, chick lit och sånt, nu skulle jag inte så frivilligt läsa det, nej tacka vet jag fantasy - bort från vardagen!

    Svar: Ja det går säkert lite i perioder för de flesta av oss, och det kanske är lika bra, så får vi lite variation :)
    CAROLINE

    2013-03-02 | 18:16:34
    Bloggadress: http://bokbild.wordpress.com

Kommentera inlägget här: