Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 23 juli

Kategori: Top ten tuesday

 
Tisdagar förknippas vid det här laget med Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish. Denna vecka skall vi berätta om tio ord eller ämnen som får oss att avstå att läsa en bok.
 
1. Cancer/andra sjukdomar. Jag får min dagliga kvot av sjukdomar och död på jobbet, så jag avstår oftast från att läsa böcker som handlar om detta.
2. Vampyrer. Intresserar mig inte.
3. Diet-böcker. Kok- och receptböcker gillar jag, men jag skulle inte gärna läsa en bok om en viss diet. Sådant står mig upp i halsen.
4. Häxor. Intresserar mig inte.
5. Självbiografier/böcker baserade på verkliga händelser. Jag är inte särskilt förtjust i den här typen av böcker. Känns som att jag lika gärna kunde sätta mig och läsa en faktabok.
6. Zombies. Intresserar mig inte.
7. Klassiker. Visst slinker väl en och annan klassiker med emellanåt. Men ofta känns klassikerna gammaldags, förlegade och svårlästa.
8. Politik. Nej tack!
9. Noveller. Jag kanske är knäpp, men det känns inte som att noveller "räknas".
10. Rymden. Intresserar mig inte.
 
Ha en fin sommardag!
/Carro
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Politik och rymden tänkte jag inte ens på... Är inte mitt favoritämne direkt.... :)

    Svar: Det finns många ord som avskräcker mig från att läsa en bok... fler än jag kom på när jag skrev listan... ;)
    CAROLINE

    2013-07-23 | 17:52:10
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Carro säger:

    Jag håller med om att noveller inte räknas så jag har nog lika mycket fel jag då ;)

    Svar: Då bestämmer vi att vi har rätt! ;)
    CAROLINE

    2013-07-23 | 19:01:56
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Bokdamen säger:

    Ja det stämmer ganska bra att vi har några gemensamma punkter. :)

    Svar: :)
    CAROLINE

    2013-07-25 | 21:08:02
    Bloggadress: http://bokdamenblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: