Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Boklöften för 2013

Kategori: Allmänt

Nu när ett nytt år är här, passar jag på att starta en bokblogg, som jag så länge haft i tankarna. Ända sedan jag lärde mig läsa har jag älskat böcker och nu när jag närmar mig 28 år känner jag att läsintresset bara ökar. Härligt!
 
Jag har funderat på det här med boklöften inför det nya året. Det viktigaste för mig när det gäller läsning är att få läsa de böcker jag själv känner för, och för att de verkar bra - inte för att de står på en lista över böcker som måste läsas. Nej, livet är för kort för att läsa dåliga böcker!
 
Visserligen älskar jag att läsa, men det finns mer i livet som upptar min tid. Jag jobbar heltid och mestadels nätter, och när jag är inne i en nattperiod blir det inte många sidor lästa... Dessutom har jag och fästmannen ett nybyggt hus att sköta om, och en trädgård att anlägga. Och däremellan vill jag gärna umgås med familj, släkt och vänner. Och ta en skogspromenad. Och lyssna på musik. Och se en bra film... Ja, det finns många saker jag vill ägna min tid åt, och läsningen är bara en av dessa!
 
Men, för att sätta ett realistiskt - och samtidigt lite utmanande - mål för läsningen detta år, lyder mitt boklöfte så här:
  • Läsa 52 skönlitterära böcker, dvs 1 bok i veckan i genomsnitt
 
Vi hörs snart igen!
/Caroline

Kommentarer

  • Annica säger:

    En bok i veckan, det är inte illa, tog mig mer än 2 månader att läsa ut femtio nyanser, har två till nu som ska läsas ut :)

    2013-01-05 | 17:50:25

Kommentera inlägget här: