Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Bokbloggsjerka 25-28 januari

Kategori: Bokbloggsjerka

 
Bokbloggsjerkan hos Annika handlar denna helg om hur ärliga vi är i våra recensioner: Är du 100% ärlig i dina recensioner/omdömen?
 
Personligen kan jag tycka att vitsen med recensioner och omdömen helt går förlorad om folk inte är ärliga! Jag läser ofta bokbloggares recensioner innan jag köper en ny bok, och det är ju inte stor mening med att göra det om recensionerna nu inte är ärligt och uppriktigt skrivna.
 
Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag är 100% ärlig när jag skriver recensioner - oavsett om jag tycker helt tvärtemot hela den övriga bokbloggarkåren, eller om jag tycker precis likadant... eller något däremellan! Sedan ska man självklart inte vara elak i sina recensioner eller i sina kommentarer till andras recensioner, men det säger väl sig självt!?
 
/Carro

Kommentarer

  • Stockholmsflickan säger:

    Ja, jag tycker också att det där med att inte vara elak i inlägg och kommentarer borde säga sig självt... :) Enligt mig är ärlig inte = elak.

    Svar: Precis! Det ligger mycket i det där som man brukar säga - att man ska mena allt man säger, men inte säga allt man menar.
    CAROLINE

    2013-01-25 | 17:04:19
    Bloggadress: http://skrivande.blogspot.com
  • Lottens Bokblogg säger:

    Tyvärr är det ju en del som kan vara elaka i sina kommentarer om de inte gillar en recension. Väldigt underligt tycker jag.

    Svar: Mycket underligt! Det är ju det som är charmen med det här med recensioner - att man tycker just olika :)
    CAROLINE

    2013-01-25 | 20:13:20
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Skriva läsa leva säger:

    Om jag läser en bok jag inte gillar läser jag oftast inte klar den vilket gör att jag inte kan bedöma den nog för att skriva en mer negativ recension. Annars försöker jag hålla mig snällt kritisk till böcker jag ogillat. Ofta finns ju något bra och jag vill inte gärna avskräcka andra som är intresserade. /Helena

    Svar: Så resonerar jag också, dvs även om jag själv inte blev så förtjust i boken så vill jag ju inte avskräcka andra från att läsa den. Som du skriver, snällt kritiskt, är det nog bäst att vara, i så fall!
    CAROLINE

    2013-01-26 | 11:26:41
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Klart man ska vara ärlig :D

    Svar: Absolut! :)
    CAROLINE

    2013-01-26 | 12:25:09
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: