Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: juli 2013

Kategori: Månadsrapport

Juli var månaden då jag äntligen fick gå på min efterlängtade semester. Jag har nu haft en dryg veckas ledighet och det har blivit en hel del läsning under parasollet på altanen.
 
Lästa böcker i juli:
 
29. "Uppgörelsen" av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Betyg: 4/5
30. "Nattfjärilen" av Saskia Walker. Betyg: 1/5
31. "Mörker, ta min hand" av Dennis Lehane. Betyg: 2/5
32. "Flickan från tjugotalet" av Sophie Kinsella. Betyg: 4/5
33. "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Betyg: 5/5
34. "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini. Betyg: 3/5
35. "[geim]" av Anders De La Motte. Betyg: 1/5
 
Hela betygsskalan finns representerad i juli månads läsning. Här hittar vi två riktiga bottennapp, men även en fullpoängare som kommer vara med och fightas högt upp på listan över årets bästa bästa böcker, och då talar jag förstås om underbara "Livet efter dig".
 
Augusti kommer inledas med ytterligare två och en halv veckas semester, och då hoppas jag självklart få mycket läst!
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Zelly säger:

    Här har jag läst nästan alla, 5 av 7 :)
    Fortsätt njut av semestern :) Jag har också 2,5 veckor kvar på semestern.

    Svar: Då får vi njuta i fulla drag av vår återstående semester, båda två :)
    CAROLINE

    2013-08-01 | 12:59:51
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se/
  • Monika säger:

    Spännande betygssättning! Det är nästan så jag känner att jag borde läsa den där [geim] snart så jag vet vad jag tycker :)

    Svar: Ja, det får du göra. Den är ju hyllad av så många, så det är säkert bara jag som är knäpp som inte gillade den.
    CAROLINE

    2013-08-01 | 14:55:09
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Evelina säger:

    Åh vilka härliga böcker du har läst! Flera av dem står på min läslista :)

    Svar: Överlag var det riktigt bra böcker jag läste :)
    CAROLINE

    2013-08-01 | 19:54:01
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Ja du hade många bra böcker den här månaden med ju! Välkommen att länka till mig om du vill.
    Kram Cissi

    Svar: Hoppas att det blir minst lika många, och minsta lika bra böcker, i augusti :)
    CAROLINE

    2013-08-01 | 20:48:12
  • Freja säger:

    [geim] är den enda bok jag fått som recensionsex, och då skulle jag även recensera formatet, för det var en exessupplaga. Jag tyckte både boken och formatet var kasst, ingen bra recensent för förlaget alltså...

    Svar: Skönt att jag inte var ensam om att totalsåga [geim]!
    CAROLINE

    2013-08-01 | 21:09:09
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com
  • Anette säger:

    Flott oppsummering, jeg har selv lest Sophie Kinsellas bok og elsket den! Nå leser jeg Khalid Hosseinis bok som eBok og syns den er utrolig vakker :)

    Svar: Hosseinis bok var faktiskt vacker. Ska bli intressant att läsa din recension sedan!
    CAROLINE

    2013-08-02 | 09:07:24
    Bloggadress: http://www.anettesbokboble.blogspot.no
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Ajdå, hade hoppats att Saskia Walkers var lite bättre än så men men.. jag får väl se vad jag tycker sen när jag läser dem!

    Svar: Jag har läst både sågningar och hyllningar, så det ska bli spännande att se vad du tycker om dem :)
    CAROLINE

    2013-08-02 | 15:53:45
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: