Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

30 day book challenge: day 5.

Kategori: 30 day book challenge

Jag jobbar vidare på 30 day book challenge-listan. Turen har kommit till dag 5.
Day 5. If you were stranded on a desert island, what five books would you take with you? Include one reason for each.
 
"Grottbjörnens folk" av Jean M Auel
Den här boken har jag läst en gång i tiden, och på en öde ö skulle jag nog ta mig tid att läsa om den.
 
 
"Utvandrarna; Invandrarna" av Vilhelm Moberg
Här har vi två böcker i en, och närmare 1000 sidor läsning! Då lär jag vara sysselsatt ett tag...
 
"Jane Eyre" av Charlotte Brontë
Ännu en tjock bok som skulle erbjuda ett bra tidsfördriv.
 
"Femtio nyanser av honom" av E L James
Christian Grey skulle ju tveklöst förgylla tillvaron!
 
"Bibeln"
Jag har alltid tänkt att jag en någon gång ska läsa hela Bibeln. Det här vore ju ett lämpligt tillfälle... och en rejäl kontrast mot ovan nämnda bok.
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Haha tänkte precis på kontrasten mellan fyra och fem innan jag läste att du skrev det också ;)

    Svar: Haha, det blev lite lustigt, men jag tror att den kontrasten behövs på en öde ö :)
    CAROLINE

    2013-04-25 | 21:18:18
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: